Ford Focus 1.5l TDCi EcoBlue AT8 ST Line Business

Ford Focus 1.5l TDCi EcoBlue AT8 ST Line Business

Cei de la Ford spun ca noul model Focus e construit de la zero. Asa sa fie oare? L-am incercat, mi-a placut, e perfectibil, dar un lucru e sigur, in materie de tehnologie si dinamica, ramane etalonul momentului in segmentul compact.

Modelul de test e posibil sa fie o preserie demonstrativa, intrucat nu se poate configura un model exact la fel in Romania, insa a fost bine ca am putut prezenta macar o parte din noile tehnologii cu care vine Focus.

Marele castig al noului Focus? Spatiul, atat spatiul pentru pasagerii din spate, cat si portbagajul au crescut, acum masina nemaifiind criticabila pentru acest aspect, in plus calitatea materialelor si a asamblarii interiorului e de asemenea mai buna, ramanand insa diverse zone in care un plastic poate prea banal inca s-a perpetuat.

Motorul diesel nu are nevoie AdBlue, deci e clar foarte economic, respectand normele de poluare in vigoare fara sa fie necesar un sistem SCR.

In cazul de fata era cuplat cu o cutie de viteze automata, cu 8 trepte, cutie cu convertizor de cuplu, deci cel putin teoretic fina si fiabila. M-a surprins si prin functionarea impecabila, dar si prin faptul ca permite consumuri mici de carburant.

Si mai impresionant, desi ma asteptam ca preturile sa fie foarte mari, se pare ca avand ofertele speciale Ford, acest Focus poate fi achizitionat la un pret mai bun decat pare la prima vedere…

25 Responses

  1. ion says:

    Nu stiu unde e varianta aia de 21 000 de euro care bate tot. Oricum ai configura Focusul 4 la ceea ce am vazut prezentare nu poate iesi mai putin de 30 000 de euro.

  2. Roland says:

    buna ziua
    multumim de prezentare. Sunt intr-o dilema si nu stiu ce sa aleg intre acest 1.5 TDCI si motorul de 1.0 benzina.

    Pro diesel:
    – consum mai mic
    – motor in 4 pistoane
    Contra diesel:
    – DPF cu probleme am auzit? ma puteti ajuta cu o parere aici? am auzit ca nu are indicator de regenerare si nici nu stie omul cand isi face regenerarea. Intreruperea regenerarii duce la alte probleme

    Pro benzina:
    – motor silentios
    – mai ieftin la achizitie
    Contra benzina:
    – consum mai mare
    – 3 pistoane + motor mic + fortat, posibile probleme in timp?

    Va multumesc de pareri

    • turatiimaster says:

      Dacă faci 25-30000 km pe an, diesel, nu e problema dacă ai sau nu indicator de regenerare, știe sa reia regenerarea la următoarea repornire. Altfel, benzina.

  3. Sorin Macarschi says:

    Buna ziua, am urmărit cu interes prezentarea noului model focus. Ne puteti spune va rog daca pe echiparea testată se simte o scădere a confortului la rulare din punct de vedere al gărzii la sol reduse, suspensiei si roților de 18 țoli?
    Am văzut destul de multe prezentări și doar în câteva a fost menționat faptul că se comportă rău pe drumuri nu foarte bune.
    Sunt in asteptarea unui Focus wagon st-line si ma gandesc ca s-ar putea sa nu fi ales bine roti de 18 pentru drumurile din București…
    Mulțumesc anticipat!

  4. Florin says:

    Ce masini mai stiti cu motorizari diesel care nu au nevoie de AdBlue?

  5. Horatiu says:

    Ciao sunt indecis intre Honda Civic 1.5 sau Ford Focus !50cv , as Vera sa stiu parerea ta ,multumesc mult. Horatiu

    • turatiimaster says:

      Depinde ce vrei de la o masina, eu as lua Civic (desi au fost unele probleme cu 1.5-urile), e totusi in 4 cilindri, pe termen lung e un avantaj fata de Focus.

  6. Auto says:

    Am aceeasi dilema ca si Laurentiu, Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 CP (3 cilindrii) sau Kia Ceed 1.4 T-GDi GT Line 6MT.

    La astea se mai adauga si un Opel Astra K 1.4 benzina 150CP.

    Am oferte concrete pt toate 3, dotarile le-am ales sa fie similare (e.g. leduri, optiunile de asistenta sofer, pachet iarna etc), venind mai mult din standard (ceed), sau mai mult din optiuni,pachete (focus, astra).

    Ca si pret focus si ceed sunt similare, cu rabla ambele, in schimb oferta pt astra este mai buna, cu vreo 1000 de EUR mai mica si si fara rabla.

    Pt focus si ceed v-am vazut raspunsul. Despre astra ce parere aveti in comparatie cu cele doua?

    Si btw aveti cele mai bune review-uri 🙂

    • turatiimaster says:

      Poti lua Astra linistit, si Ceed si Focus sunt peste, fiind modele noi, insa la 1000 euro mai putin Astra cu 1.4 150 CP e o masina corecta si se vinde bine si SH, motorul e economic, puternic, silentios, in 4 cilindri, merge excelent cu cutie manuala. Daca vrei sa dai 1000 euro in plus, Ceed are garantie mai mare si 4 cilindri, Focus are putere mai mare, dar garantie mai mica si doar 3 cilindri. Depinde ce vrei de la o masina. Vrei sport, Focus, vrei o masina normala buna si fara probleme, Kia, vrei cea mai buna oferta, Astra.

      • Auto says:

        Da, multumesc pentru confirmare. O parere similara mi-am facut urmarind video-urile Dvs.

        Acum s-ar putea spune, si pe buna dreptate ca 1000 de euro si ceva (poate si mai mult) nu prea ar trebui sa conteze, daca te gandesti pe termen mai lung, cum sunt eu, ci alege ce e mai bun.
        De aceea mi-a luat ceva timp sa ma decid, pe langa cele de mai sus ar fi fost si Honda Civic 1.5 (desi sentimental asta mi-ar fi placut cel mai mult, dar am renuntat cand am citit ca aleator ar avea probleme motorul acesta, plus si pretul mai ridicat), noul Mazda 3 (desi arata f bine, am renuntat ca Sedan-ul inca nu a aparut la noi si nu am vrut sa pierd rabla, iar hatchback-ul mi se parea prea mic).

        Pana la urma am ramas cu Astra. Am prins o promotie buna la ei, la o varianta (Enjoy) o reducere de 25%. Cu aceleasi optiuni, a fost aprox cu 3000 de EUR mai mic pretul ca si la Ceed. Timpul imi va spune daca am facut bine sau nu 🙂

        • Auto says:

          Si am uitat de noua Toyota Corolla Hybrid. Daca as fi avut atat bugetul alocat, probabil as fi luat asta fara sa stau prea mult pe ganduri (bine inteles in conditiile la ce imi trebuie mie o masina)

  7. Laurentiu says:

    Ce parere aveti de motorul de pe Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 CP (3 cilindrii). Poate sa fie un dezavantaj faptul ca este in 3 cilindrii? Nu stiu ce sa aleg intre Ford Focus 1.5 EcoBoost 150 CP si Kia Ceed 1.4 T-GDi GT Line 6MT (in momentul de fata am o oferta mai buna la ford focus)

    • turatiimaster says:

      Nu e un dezavantaj ca e in 3 cilindri, are cilindree suficienta, cilindrii sunt mari, de echilibrat e echilibrat de ei bine, ramane de vazut cum sta cu fiabilitatea. Legat de Kia, la Kia avantajul e garantia mare si fiabilitatea dovedita.

  8. Marius says:

    Am testat noul Ceed (care a devenit si mașina anului în Romania), dar și noul Focus. Ambii producători au evoluat f mult, au încolțit Golful fără discuții, dar vedem noul Golf care posibil iar sa întoarcă roata . Cert e ca înclin spre Focus, atat ca design interior cât și exterior, dar și Ceed e foarte ok. Nu dai greș cu nici una dintre ele. Asa ca părere, deși nu sunt fan motoare cu 3 cilindri, ce sa aleg: 1.0 ecoboost sau 1.5 ecoboost? Nu înțeleg de ce motorul de 1.5 l au făcut acum cu 3 cilindri, era cu 4 înainte. Era ok doar asta de 1.0 cu 3 cilindri, nu mai era nevoie de încă unu :))). Mers 75% oraș – 25% exterior. 1.0 sau 1.5? Mulțumesc

    • turatiimaster says:

      Nu stiu ce sa zic, eu as lua 1.0l EcoBoost, 1.5-ul e prea mare pentru 75% oras, nu are cum sa fie rau, ca e si puternic, insa probabil va si consuma mai mult.

  9. Andrei says:

    Frumoasa mașina. O părere daca se poate ford focus 1.5 dci ecoblue 120CP sau Hyundai i30 1.4 benzina 100CP?

    • turatiimaster says:

      Ford merge mai bine cu motorul 1.5, insa nu sunt direct comparabile, daca faceti sub 15 000-20 000 km pe an e mai bun i30-ul. La km multi e mai bun dieselul.

  10. bancher says:

    am auzit ca ati facut comparatie intre Hyundai I30 si Ford Focus si le puneti cam pe acelasi calapod.
    Eu am mers cu I30 si parerea mea este ca Focusul este in fata: e o masina mult mai solida, mai bine inchegata si mai manevrabila.
    Insa si I30 a progresat mult…dar tot imi da senzatia de masina usoara, cu tabla subtire .

  11. George says:

    Roti de 18″ la un motor de 1.5 si 120cp este o gluma, de aia si consumul ala mare la 130km/h pt un diesel. Roti de 18″ pui la minim 170cp si 300nm. Are consum mai mare decat un passat de 2.0tdi 140-150cp la 130km/h

  12. Florin says:

    Pe cand un test cu noul Focus 1.5 benzina si noul motor in 3 cilindri?

  13. Andrei says:

    Craciun fericit,multa sanatate,bucurie si tot ce va doriti!

  14. Stefan says:

    Frumoasa si reusita masina. Pacat ca la capitolul insonorizare nu s-a acordat atentia necesara. Intr-un comparativ direct cu noul Kia Ceed, ce ati alege si de ce?.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Privacy Preference Center

Marketing

1 - Registers a unique ID on mobile devices to enable tracking based on geographical GPS location. 2 - Used by Facebook to register impressions on pages with the Facebook login button. 3 - Tries to estimate the users bandwidth on pages with integrated YouTube videos. 4 - Registers a unique ID to keep statistics of what videos from YouTube the user has seen. 5 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 6 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 7 - used by AdUnity.com for ad serving purposes, 8 - used by AdUnity.com for ad serving purposes

1 - GPS (Youtube.com), 2 - Impression (Facebook.com), 3 - Visitor Info Live (Youtube.com), 4 - YSC (Youtube.com), 5 - auguid (AdUnity.com), 6 - x0.gif (AdUnity.com), 7 - x1daid (AdUnity.com), 8 - x1guid (AdUnity.com)

GDPR

1 - only to comply with GDPR requests, 2 - only to comply with GDPR requests.

1 - GDPR allowed cookies (Turatii.ro), 2 - GDPR consent types (Turatii.ro)

Traffic

1 - Visitor statistics, 2 - Visitor statistics for ranking site in auto category, 3 - Visitor statistics

1 - trafic_h (Trafic.ro), 2 - trafic ranking (Trafic.ro), 3 - trafic_v (Trafic.ro)