Honda lansează in România noua generaţie Civic Type R 2017 prin care producătorul şi-a propus să redefinească standardul segmentului din care face parte. Automobilul a fost proiectat de la zero, fiecare componentă fiind testată pentru a oferi cea mai emoționantă experienţă de conducere.
“Suntem foarte încântaţi să aducem în România cel mai sportiv model din gama Civic şi suntem convinşi că noul model Type R va reconfirma sportivitatea brand-ului. Honda reprezintă puterea viselor şi ne dorim ca Civic Type R să fie un vis devenit realitate pentru orice client care caută performanţa la cel mai înalt nivel.”, a declarat Ionuţ Lupu, General Manager Honda Trading România.
Noul Civic Type R este disponibil cu caroserie hatchback iar sub capota fabricată din aluminiu, motorul pe benzină 2.0 VTEC TURBO cu 4 cilindri dezvoltă o putere maximă de 320 CP la 6500 rpm şi un cuplu maxim de 400 nm de la 2500 rpm la 4500 rpm. Type R atinge viteza de 100 km/h în doar 5.7 secunde şi poate ajunge la o viteză maximă de 272 km/h, fiind cea mai rapidă maşină din clasa sa. Noul Civic Type R a parcurs “Iadul Verde”, unul dintre cele mai dificile circuite, in doar 7 minute şi 43.8 secunde, devenind cea mai rapidă maşină cu tracţiune faţă.
Transmisia este manuală cu 6 trepte de viteză, iar funcţia RevMatch asigură un condus confortabil şi dinamic prin eliminarea şocurilor la trecerea într-o viteza superioară sau inferioară. În ceea ce privește suspensia, sistemul independent Multi-Link pe spate în tandem cu suspensia faţă tip MacPherson, au rolul de a optimiza manevrabilitatea şi de a spori stabilitatea la frânare. Comparat cu predecesorul său, noul Civic Type R are un şasiu cu 16 kg mai uşor, un centru de greutate coborât cu 10 mm şi oferă o rigiditate torsională mai bună cu 37%.
Noul Civic Type R prezintă 3 moduri de rulare – “Comfort”, “Sport” şi “+R”, astfel automobilul este mai bine pregătit să facă faţă mai multor tipuri de drumuri şi respectiv, mai multor stiluri de condus. Fiecare mod setează răspunsul accelerației, amortizoarele adaptive, forța direcției şi senzația la schimbarea treptelor de viteză, ca să ofere noului Type R trei personalități diferite.
În completarea design-ului exterior sportiv, interiorul este şi el inspirat din lumea curselor, prezentând scaune sport Type R cu tetiere integrate, din velur roşu şi stofă, volan imbrăcat in piele, schimbător de viteze din aluminiu și cadrane de bord clare şi uşor de citit.
Nivelul ridicat de confort şi accesibilitate este asigurat de noul sistem multimedia Honda Connect cu ecran touchscreen de 7″ cu navigaţie Garmin integrată (compatibilitate Apple Car Play și Android Auto), cameră video pentru mers in marșarier şi cruise control adaptiv.
Deși spatiul de depozitare nu reprezintă un punct forte al mașinilor sport, Civic Type R dispune de un portbagaj generos de 420 l sau 786 l cu scaunele pliate.
În acelaşi timp cu pasiunea pentru performanțe, ne menținem angajamentul pentru siguranță, motiv pentru care Type R dispune de ultima suită Honda SENSING ce include sistem de avertizare a coliziunilor frontale (Collision Mitigation Braking System), sistem de asistare a menținerii benzii de circulație (Lane Keeping Assist System) şi recunoașterea semnelor de circulație (Traffic Sign Recognition).
Noul Civic Type R este disponibil la preţul de 39,522 € TVA inclus, pentru nivelul de echipare GT, iar pentru un plus de sportivitate se pot adăuga o multitudine de accesorii, precum pachetul de iluminare Type R și pachetul din fibră de carbon.
Salutare Robert! Sa inteleg ca ai reusit totusi sa conduci noul Type R (stiu ca articolul acesta e de ceva timp aici)? Este internetul plin de teste, insa ma intereseaza strict parerea ta.
Este chiar masina de vis cum o descriu toti, si foarte confortabila sau foarte dinamica, in functie de modul ales? Ma tenteaza sa o cumpar, insa nu o gasesc la drive-test deloc. Daca ai reusi sa faci macar un review scurt cu aceasta masina, ar fi mana cereasca. Multumesc anticipat!
Este, dar e si destul de radicala totodata, o sa aduc una la un test, sper sa gasesc. Eu am mers cu ea doar pe circuit, deci nu stiu cum e in conditii de strada.